PENGENALAN

Unit Hasil berperanan dalam mengutip segala hasil kerajaan dari pelbagai sumber seperti kutipan bayaran pesakit dalam, pesakit luar, bayaran sewa bangunan, bayaran laporan perubatan dan pelbagai bayaran yang dibenarkan dikutip di peringkat hospital.

 

OBJEKTIF UNIT

85% Kutipan Hasil Dapat Dipungut Setiap Bulan Daripada Pesakit Yang Keluar Wad (Bilangan Pesakit)

 

PIAGAM PELANGGAN

  • Memberi perkhidmatan yang cekap, tepat dan betul serta penuh tanggungjawab demi meningkatkan mutu perkhidmatan.

  • Memberi perkhidmatan yang berkualiti dan mesra pada pelanggan demi meningkatkan imej hospital.

 

PERKHIDMATAN YANG DITAWARKAN DAN WAKTU OPERASI

    • Pendaftaran pesakit yang dirujukkan untuk masuk ke wad.

    • Menerima segala kutipan hasil seperti :

      1. Deposit kemasukan ke wad

      2. Bayaran bil Hospital Tanah Merah

      3. Bayaran Laporan Perubatan

      4. Bayaran Sewa Premis

      5. Bayaran Balik Gaji Kakitangan

      6. Bayaran Balik Asrama

      7. Bayaran Balik Bil Air dan Elektrik

      8. Bayaran Deposit External Fixator

      9. Bayaran Bil FPP

    • Menyediakan perkhidmatan Pesakit Bayar Penuh (FPP)

    • Menyediakan perkhidmatan pembayaran secara tunai/bank draft/wang pos/kiriman wang dan cek.

    • Mengembalikan baki wang cagaran kepada pesakit/waris.

    • Menerima dan mengendalikan Surat Jaminan Pesakit yang diterima melalui fax / pos dan

WAKTU OPERASI

8.00 am – 12.00 am

 

LOKASI UNIT

One Stop Centre (OSC) bersebelahan dengan Unit Kecemasan Hospital Tanah Merah

 

WAKTU OPERASI DAN NO. UNTUK DIHUBUNGI  (General Line)

8.00 am – 12.00 am

Talian Utama : 09-9545113

Faks : 09-9552337

 

AKTIVITI- AKTIVITI LAIN YANG RELEVAN

Menjalankan lain-lain tugas dari semasa ke semasa berdasarkan arahan yang telah diberikan